KIZIMA MASALLAR

KIZIMA MASALLAR
KIZIM VE MASALLAR

YAŞAMA DAİR

YAŞAMA DAİR
DÜNE,BUGÜNE VE YARINA DAİR

EL EMEĞİ

EL EMEĞİ
PEÇETE HALKALARI,OYUNCAK,YASTIK

MİMLER VE DİĞERLERİ

MİMLER  VE DİĞERLERİ
BLOGLAR ARASI İLİŞKİLER

BENİ ÇİLEDEN ÇIKARAN TOP 10 FİRMA/MARKA/OLAY

4/09/2010

İnternetten olsun mağazadan olsun alış veriş yapmayı severim. Bazen pazardan da aldığım olur bir T-shirt mağazadan da. Benim beklentim basit ; ürün kaliteli olsun, fiyatı ürünün ederi olsun, sorun yaşadığımda firma "müşteri hatası" mavalını okumasın.
Ama Türk olmak zor, Türkiye'de yaşamakta zor. Bazen alış veriş yaptığıma, yapacağıma, o malı aldığıma, kullandığıma ve o firma ve marka ile tanıştığıma bin kere pişman olmuşluğum vardır. Bence TR'de marka bilinci konusunda markalaşmış firmaların ve çalışanlarının bile bilgisi yok. Hele ki iş müşteri hizmetlerine gelince çoğu sınıfta kalıyor.
En klasik durum bir mal alırsınız iyi de para verirsiniz sonra ilk giyişte,kullanımda vb deforme olur,bozulur siz marka aldınız ya o güvenle firmaya gidersiniz firma size ürünü fabrikaya gönderip 10 gün içinde bilgi vereceklerini söylerler.
Sizde ürünü verirsiniz.
Beklersiniz..
Yanıt gelir ama bazen siz sorunca gelir bu yanıt.O ünlü fabrika araştrmış ve sonuca varmıştır ; " Müşteri kullanım hatası !"
Nasıl?
Tartışırsınız ama karşınızdaki kişi aynı yanıtı tekrar eder sonunda kahretsin der çıkar gidersiniz.
A evet tüketici haklarımız var ama bunu bilen ve uygulayan kaç kişi / firma var?

Ben satış sonrası hizmeti yi ise, müşteri hizmetleri yeterli ise o markayı hiç bırakmam.Ama bir de marka dünyaca tanınmış, malı kaliteli satış sonrası destek ve müşteri hizmetleri dandik firmalar var.En azından bana öyle tesadüf etti. Dilerim benim yaşadıklarım bu markalar için sadece talihsiz bir rastlantıdır..Bunu da benim kadersizliğime verelim..

İşte Önce En Kötüler Listem ;
1- SONY: Kızım doğruğunda o heyecanla hemen YKM'den Sony marka kamera aldım.Aman bir heyecan çekim için açtık kutuyu ama çantası dandik.Tamamen çakma, şaşırdım hemen aldığım yerle irtibata geçtim.Sony'e sorun dediler.Sony'ye yazdım "aldığım yer size atıyor topu" diye..Yanıt mı? yanıt yok! Yanıt alabilmek için sürekli mail atıp taciz etmek zorunda kaldım.Sonunda bizimle ilgisi yoktur.iyi günler diye bir mail aldım.İyi ama kiminle ilgili? bir zahmet benim gibi basit bir müşteriye açıklama yazsanız? bu talebime de yanıt olarak " bizim haklarımız var, sizi mahkemeye verebiliriz" oldu."Tabii, müşteri soru sordu mahkemelik oldu deriz gazetecilere" dedim.Bir yanıt almadım tabii. Müşterisini mahkemeye veren büyük bir firmadır Sony. Evime hala bu marka sokmam.Aman Allahım düşünsenize plazma TV bozuldu mahkeme mahkeme süründürürler beni !??.

2- YKM; Bu yukardaki olayda çakma Sony satıp bizi zarara sokan asıl firma YKM'dir.Ben konuyu büyütünce kamerayı aldılar, kameranında kaçak satıldığını öğrendik orada..Allahım burası TR o yüzden değil mi?

3-YKM; Evet yine YKM, Tatilde bozulan Biotherm marka güneş yağım çantama döküldü, acaba fısfısını yaptırabilirmisiniz diğer yarısını kullanmak istiyorum diye gittim.Getirin dediler, verdim malı, 15 gün sonra yanıt gelmeyince sordum" ne oldu?" " hata sizin , alırken kontrol etseydiniz "dediler. "Yahu hata nerden çıktı? Ben yapılabilir mi diye sordum ?hem alırken siz bu tarz ürünleri denetiyormusunuz ?" dedim , sonuç elemanların tavrından dolayı tartıştık.Ancak üstleri çözdü..Hala YKM'den alış-veriş yapmam.

4-SÜRAT KARGO: Allahım bu kargo çok süratli ama korgo getirmemede.İnsanlar seviyor ve kullanıyor olabilir ama bana ne zaman bu kargo ile birşeyler yollansa evime getirmediler.Gelip almamı istediler. Bazen evde bulamadıklarını, yada komşularıma geldiklerine dair yazıyı bıraktıklarını söylediler?? Yağmur yağar gelmezler, hava soğuk,sıcak,yol uzun,sizin ora sapa yer..Enteresan bir kargo ben çözemedim?
5-TANTİTONİ: Bu çok taze, hediye yolladım ama bana geldi.Sistemlerinde fatura için bir adres teslimat için bir başka adres girilecek yer var.Bu hediye yollamak için önemlidir.Bende önce fatura adresini sonra diğer sayfada yer alan teslimat adresi bölümünü girdim.Sonuçta ürün bana geldi hemde fatura ile birlikte, teslim edilmesi gereken adresi boşa girmişim??.Ürünü alıp teslimat adresine göndermelerini isteyince de bizde sorun yok sizin verdiğiniz adrese yolladık dediler.İyi ama teslimat adresine girdiğim adrese ne oldu o zaman? Kötü bir internet sayfası, ya çalışmıyor teslimat adresi diye ayırdıkları yer yada kargoya hazırlayanların hatası?
Bir daha Tantitoni internet ssitesinden alış veriş mi? asla!!

6- Ankara'da büyük bir mağaza - şimdi adını hatırlayamıyorum- İpek Yol hırka almışım bir kış günü oradan.Hırka ilk giyişte tüylendi götürdüm.Klasik fabrikasına yolluyoruz dediler -ki bu fabrika bir şehir efsanesidir.Genelde depoda bekletip siz sıkılıncaya kadar yanıt dönmediklerini düşünüyorum- Neyse bir iki hafta sonra uğrayıp sordum bizim hırka ne ldu diye.O efsanevi fabrka müşteri hatası demiş.Şaşırmadım aslında, hep bu sonuç çıkar.Nedeni ise hırkanın üzerine Ankara soğuğunda manto giymem ve o mantonun etiketinin tüylendirmesiymiş." hırkada manto ile giyilmez" yazmalısın ama olmadı şimdi. Bu olaydan sonra alış verişim kesildi tabii

7-OYSO; pijamalarının desenine bayılıyorum, ama almış olduğum pijama takımı elimde yıkandığında patlayınca hemen pijamayı alıp mağazaya gittim ve müşteri hizmetsizliği ile karşılaşmam an meselesi oldu.Klasik fabrika, yanıt beklenen 10 gün ve klasik ee aramadınız ne oldu diye giden ben. Sonuç müşteri hatası. Aaa ne hatalı müşteriyim pijamayı giymiş ve yatağa girmiş olmam mı bu defa suç?.Alış verii bu olaydan sonra kesemedim maalesef ama alırkende işportadan alıyormuş gibi dikişini vb iyice kontrol ediyorum.İnanılmaz ama daha askıda sökük pijamalarını buldum??

8- Yine Ankara'da bir bikini aldım, Aprido marka.15 günlük tatil sonunda rengi solmuş, yılların bikinisi hali vardı.Hemen aldığım yere gittim.Yine klasik fabrika, 10 gün..boş yere aramalarını bekleme vb..Sonuç mayoyu ben güneşte kullanmışım.Bu mayoların rengi güneşte kurursa solarmış.Aaa ben cidden bu bikinilerle güneşlenmiştim !! Hay allah !! Bir daha o mağazadan alış veriş mi? Asla !

9-UPS KARGO; Biz kargo ile çok fazla çalışıyoruz. İnternet alış verişlermi düşününce bizim eve en sık kargocular gelir. Bu nedenle çok farklı kargolarla muhatap oldum. UPS'de maalesef zamanında kargomu hiç getirmeyenlerden. Bakınız bugün bile hala bir kargo beklemekteyim hem de kargo firmasını sabahtan beri 3 defa arayıp kargo yok dememe rağmen gelmedi. Canları ne zaman isterse ?

10- KITCHEN AID; Evet çok seviyorum mutfak robotumu hemde çok ama maalesef aldımdan 3 ay sonra tel çırpıcısının bir teli koptu ve kırıldı.ESSE'ye götürdüğümde hamur mu karıştırdınız dediler? yaa evet kürek ekini görmeyecek kadar safım? değişim yok , kaynak yapalım dediler o da işe yaramadı yeni ekini alın dediler.Maalesef ekleri garanti kapsamında değilmiş. İnanmıyorum !!! 2 ay önce de ayar düğmelerinin plastik topuzları düştü. Sanırım sandığımdan da güçlüyüm??

3 yorum:

SeViL ( DenizFeneri ) dedi ki...

Bosh un söyledği bir kelam vardı :
" İnsanların güvenini kaybetmekden se para kaybetmeyi tercih ederim " diye..
İşde !
Güven kaybı ne hazindir ki bizim toplumumuzda çok fazla özellikle ticeret yaşamında.
Bilinçli değiliz ne tüketici olarak nede üretici olarak.Sadece kar ı dikkate alıyoruz lakin o karın devamlılığı için müşteri memnuyetini es geçiyoruz.

Benim de bu konuda o kadar çok şikayetlerim var ki sıralasam uzun bir yazı çıkar ortaya.
Malı satana kadar ondan sonrasında " TIK " yok !

Tüketici hakları var ..Var olmasına var da onunda bir yığın işlevleri var.Madur olan kişi bir de madurluğunun yanı sıra yazışmalar, telefon görüşmeleri , git-gel lerle yüz yüze kalıyor.
Eee..aman dıyor sonunda ve PES ediyor işin aslı etmiyor etdiriliyor.
Bu işin sonu ne mi olur derseniz Bilinçli toplumla hal olacak şey buda zaman alır hem de çok uzun zaman Eeee yaşadığınız yer TÜRKİYE ! Şaşırmayın..
Biz de en temiz iş en az 3 ayda çıkar çünkü !

Ne diyelim HAYIRLI İŞLER !

12 Nisan 2010 00:24
*Degisik Tatlar* dedi ki...

AYY HEPSİNİ OKUDUM OKURKEN SİNİR OLDUM.

BENDE SAMSUNG SEVMEM

ÇOK SÜRÜNDÜRDÜ BENİ..

ELEKTRONİK ALIRKENDE DARTY TERCİH EDİYTORUM.TÜM SORUNLARI KENDİLERİ HALLEDİYOR

BOYNER BİRDE..GENELLİKLE SORUNLARI ÇÖZÜYOR BİZİM SORUNLU TÜM İADELERİMİZ ALINDI ŞUANA KADAR.

14 Nisan 2010 05:07
Zehra Gürgen dedi ki...

Maalesef satış sonrası hizmeti dikkate almadıkları sürece ve bizlerde hakkımız için savaşmadığımız sürece paramızla rezil olacağız. Valla ben çok dişliyimdir srun varsa başlarını ağrıtırım kızlar :)

28 Nisan 2010 09:13